Landdistrikternes Forum
5. Februar , 2012, 10:03:18 *
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde

Hjem   Hjælp Søg Log på Registrér  
Sider: [1]   Gå ned
  Udskriv  
Forfatter Emne: Tilskud som procent eller beløb  (Læst 4321 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Helle Andersen
Landdistrikts Guru

Beskeder: 237

« Dato: 27. August , 2008, 10:48:30 »

Jeg kan ikke rigtig greje hvorvidt det er mest hensigtsmæssigt at LAG'erne indstiller projekterne til et bestemt beløb (som så maksimalt kan udgøre 50 % af budgettet) eller som en procentsats af budgettet og hvori forskellen ligger - ikke mindst for projektholderne. HVad er fordelene og ikke mindst ulemperne ved de to muligheder?

Er der nogen som har gjort sig nogle overvejelser omkring dette - og hvilken metode bruger i?
Logget
Martin H. Brunsgaard
Bestyrelse Sønderborg
Erfaren Ildsjæl
*

Beskeder: 152

« Svar #1 Dato: 27. August , 2008, 13:59:18 »

I LAG Aabenraa bruger vi modellen, hvor tilskudsprocenten er afgørende, og beløbet blot er vejledende. Og vi gør det kun, fordi jeg troede, at sådan skulle man gøre.

Jeg ville helt klart foretrække modellen, hvor beløbet ligger fast, og hvor den procentmæssige begrænsning ligger i, at tilskuddet via LAG max må udgøre 50%.

Må vi det?

Ulempen ved den første model, er at vi kommer til at leve i evig usikkerhed omkring, hvor mange penge vi egentlig har fordelt. Det ved man jo først, når tilskuddet kommer til udbetaling, og det kan jo tage lang tid... Desuden er det langt nemmere for projektholderen at forholde sig til et fast beløb. Så ved man reelt, hvad man har at gøre godt med.
Logget
Sider: [1]   Gå op
  Udskriv  

Gå til: