Landdistrikternes Forum
5. Februar , 2012, 09:34:36 *
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde

Hjem   Hjælp Søg Log på Registrér  
Sider: [1]   Gå ned
  Udskriv  
Forfatter Emne: Velkommen  (Læst 2861 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Connie M. Skovbjerg
Redaktør
Erfaren Ildsjæl

Beskeder: 139

« Dato: 20. September , 2006, 10:48:14 »

I dette forum vil ildsjæle i Ny Vejen Kommune kunne tale sammen om oplevelser og spørgsmål - set med lokalsamfundets øjne. Teksten er synlig for alle, men kun tilmeldte kan komme med indlæg og svar.

Kender du nogen, der gerne vil tilmeldes, kan henvendelse ske til redaktøren: cms@landdistrikterne.dk, som sørger for selve tilmeldingen.

Vi glæder os til at få en dialog igang.
Logget

Connie M. Skovbjerg
Thorkild Matzen
Bruger
*

Beskeder: 2

« Svar #1 Dato: 21. September , 2006, 19:00:49 »

Det er et udmærket initiativ til gensidig erfaringsudveksling, og jeg håber at vi også herigennem vil kunne inspirere hinanden til udvikling i de enkelte landdistrikter rundt omkring i kommunen.

Som noget mere konkret, vil vi i Øster Lindet lokalråd bl.a. fokusere på at gøre vor by så pæn og indbydende at vi kan få nogle til at købe nogle af de ledige byggegrunde vi har.

Kan man med planloven i hånden tvinge udviklingen i den rigtige retning - er der nogen der har erfaring med noget sådant, eller kan man måske gøre det på en anden måde?[/b]
Logget
Connie M. Skovbjerg
Redaktør
Erfaren Ildsjæl

Beskeder: 139

« Svar #2 Dato: 22. September , 2006, 08:24:40 »

Som svar på Thorkilds spørgsmål kan jeg orientere om, at med miljøministeriet i spidsen, arbejder mange med problemstillingen med sanering af gamle bygninger. Ønsket er at finde penge til sanering af ejendomme på landet.

Problemet handler også om den private ejendomsret.

Vi prøver (LDF) at finde eksempler på, hvor der er igangsat positive tiltag, og håber, at flere vil byde ind med gode eksempler. Jeg vil stille spørgsmålet i det landsdækkende forum.
Logget

Connie M. Skovbjerg
Sider: [1]   Gå op
  Udskriv  

Gå til: